Retur og reklamasjon

Bytte vare kjøpt i nettbutikk

Ved ønske om å bytte mottat vare i annen størrelse eller farge, ta kontakt med Saga Interiør innen kort tid. Nye varer blir sendt ut fraktfritt, men returen dekkes av deg. Byttet må avklares med oss på e-post (post@sagainterior.no) på forhånd. Dette er for at vi skal kunne bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på vårt lager. 

Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Om du ønsker å returnere varer kjøpt i nettbutikk direkte i vår butikk på Nittedal, lar dette seg gjøre om varen finnes i butikken, men da kan du dessverre ikke bytte til andre varer.

 

Returnere bestilling i butikk kjøpt i nettbutikk

Hvis det er ønskelig å heve et kjøp gjort i vår nettbutikk, kan bestillingen leveres i vår butikk eller sendes til oss via følgende adresse:

Saga Interiør AS, 

Mattias Skyttersvei 2, 1482 Nittedal

Så snart vi har mottatt din retur vil den behandles. Ved godkjent retur vil pengene refunderes til betalingskort ved kjøp eller ved kjøp via Klarna vil vi endre din Klarna-faktura. Klarna sender ikke ut ny faktura, men korrigerer den som foreligger.

 

Returnere bestilling via Posten

Med din bestilling sendes det med en ferdig adressert fraktlapp som kan festes på din ordre som skal i retur. Retur-kostnaden er 99 kr og trekkes fra din retur ved behandling. Pakken leveres til din nærmeste Post-i-butikk eller der du hentet din bestilling. MERK! Vi sender med POSTEN, ikke med PostNord.

Bruker man den ferdig frankerte returlappen ved forsendelse av en reklamasjon vil vi dekke returkostnadene. Om du ønsker å sende din retur på annen måte minner vi på at kunden har alt ansvar for varen inntil den er ankommet vårt nettlager. 

 

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Saga Interiørs nettbutikk må kjøper innen rimelig tid gi Saga Interiør beskjed om dette via e-post eller telefon.

Kunden må ta kontakt med Saga Interiør for å få tilsendt ferdig frankert returseddel per mail. Produktet sendes så kostnadsfritt tilbake, og ny vare vil bli tilsendt så fremt lagerbeholdningen tillater det. Har man kjøpt produktet gjennom nettbutikken dekker Saga Interiør porto til og fra ved behandling av reklamasjonsproduktet. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi kostnadene tilbake til din konto, eller sender en ny vare.

 

Angrerett

Angrerettloven fra 2014 gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i Saga Interiørs nettbutikk. Hos oss vil kjøperen motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post. 

Angrefristen utløper etter 14 dager etter den dagen kjøperen har mottatt varene. I denne perioden kan kjøperen uten forpliktelser sende tilbake varene man har mottatt. Etter dagens angrerettlov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema. 

Hvis Saga Interiør sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h. 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. 

Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort, jf. angrl § 25. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. 

Saga Interiør er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Saga Interiør har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake. 

Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f.eks) må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/rabaterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen. 

Ved kredittkortkjøp vil du få pengene refundert direkte til din konto for varer som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker du fra beløpet for varen(e) på den mottatte fakturaen selv, da du ikke vil få tilsendt ny faktura.

 

Bytterett

Det er ingen bytterett på uforseglete matvarer, undertøy, bikinier og øredobber.